Vakdag Print & Sign biedt, naast de beursvloer vol techniek en innovatie, ook podium aan inspirerende sprekers. Er zijn drie keynote sprekers: hockeycoach Marc Lammers, ondernemer Marco Aarnink en strateeg Jos Burgers.

Marc Lammers

Marc Lammers

Hockeycoach
Marco Aarnink

Marco Aarnink

Ondernemer
Jos Burgers

Jos Burgers

Management & Strategie

Volledige programma

11.00 - 11.30 uur | Internet of origin(als) | Erna Leenaars

Erna Leenaars, is ceo van Andrupos en geeft haar toekomstvisie over tegengaan van vervalste (print)producten via internet, al dan niet met je mobiel.

11.00 - 11.30 uur | Groener en economischer drukken | Adrian Shuttleworth

Deels Engels gesproken.
Adrian Shuttleworth, global product manager Kodak Sonora, gaat samen met enkele Nederlandse klanten in op groener en economischer drukken. Dat behelst offset in alle segmenten, ook UV. ‘Het gebruik van procesloze platen is niet alleen beter voor het milieu,’ zegt Shuttleworth, ‘Het heeft ook een positief effect op de gehele productie. We zullen aangeven waar in het productie proces bespaard gaat worden. Denk daarbij aan reductie van water- en energiegebruik.’

12.00 - 12.45 uur | Zonder innovaties word je nooit kampioen | Marc Lammers

Marc Lammers is hét voorbeeld van een moderne coach. Met innovatieve oplossingen en een nieuwe manier van leidinggeven wist hij zijn team te prikkelen en te verbeteren. Met uiteindelijk resultaat Olympisch Goud in Beijing 2008 met de Nederlandse hockeydames. Lammers spreekt enthousiast en vol passie over zijn visie op coaching, innovatie, leiderschap, samenwerken en grenzen verleggen, waarbij hij voorbeelden uit de praktijk weet te vertalen naar bedrijfssituaties.

13.30 - 14.00 uur | Let’s stick together | Tinus Kouwenberg

Ras-ondernemer Tinus Kouwenberg is zijn hele werkzame leven bezig met de productie van stickers. Een groot deel van zijn omzet en werkplezier haalt hij uit experimenteren, waarbij hij vaak oplossingen vindt buiten de bestaande paden. Ondertussen groeide het ‘stickeren’ uit tot een flinke creatieve signbusiness. Kom vooral luisteren en kijken naar de manier waarop hij met zijn Eindhovense onderneming Stickercompany auto’s en winkelpanden ‘bestickert’.

13.30 - 14.00 uur | Meer omzet dankzij aanbieden van websites | Raul Carbajo Perez

‘Diversificatie van onze diensten met websites resulteert in groei van drukwerkomzet binnen ons partnernetwerk,’ zegt Raul Carbajo Perez, commercial executive Nettl Benelux. ‘Je bouwt al in het prille begin een creatieve relatie met je klant op, dat vervolgens ook omzet voor je andere diensten oplevert.’

14.30 - 15.15 uur | De internationale ambities van Print.com | Marco Aarnink

Marco Aarnink, die zijn vorige onderneming Drukwerkdeal in 2015 verkocht, doet het nog een keer. Op de Vakdag Print & Sign vertelt de ondernemer over zijn nieuwe avontuur Print.com. De zaak draait al lekker. En opvallend is, dankzij de naam, de grote hoeveelheid klanten uit het buitenland. Past mooi, want de ambitie is internationaal en let op: scoren kan alleen met optimaal bestelgemak.

16.00 - 16.30 uur | Keep an eye on the shopper | Art Frickus

Eye tracking is een krachtig instrument om de effectiviteit van instore marketing materialen zoals reclame uitingen, displays en verpakkingen te optimaliseren. Shopdeskundige Art Frickus combineert deze metingen met wetenschappelijke feiten over het menselijk kijkgedrag. Zeker de moeite waard om te komen kijken en luisteren.

16.00 - 16.30 uur | Blue or blues? | Rob Meijer

Hoe zorg je dat de kleur van een product past bij de doelgroep? Rob Meijer, grafisch kleurkenner: ‘Kleuren zijn te definiëren als verschillende organische vormen. Elke kleur heeft zijn DNA, zoals in de muziek een toon een toonhoogte heeft.’ Presentatie over kleur met muziek.

17.00 - 17.30 uur | "Believer"... | Herman Verlind

In 2015 presenteerde Zalsman haar investering in de Ricoh Pro VC60000 op de Vakdag voor een overvolle zaal. Nu, vier jaar later, heeft Zalsman opnieuw geïnvesteerd in de nieuwste inkjet innovatie. Waarom investeert Zalsman in een tweede inkjetrotatie lijn? En hoe zet Zalsman, als commerciële drukkerij, offset én inkjet technologie in om te kunnen blijven innoveren? Dit meest actuele inzicht in vak innovatie mag u niet missen. Zorg dat u erbij bent en schrijf u snel in.

Powered by Ricoh

19.00 - 19.45 uur | Klanten zijn nét mensen | Jos Burgers

Jos Burgers maakt op geheel eigen humorvolle wijze duidelijk hoe je klanten wegjaagt en gelukkig ook hoe je de mensen juist fan van jouw onderneming kan maken. Met zijn inspirerende stijl, zijn praktische aanpak, de power-point-loze presentatie, overladen met een enorme dosis humor krijg je in drie kwartier een geweldige les in klantvriendelijkheid en als extra cadeautje een goed humeur.

U kunt uw persoonlijk programma samenstellen tijdens uw inschrijving. Het aantal plaatsen is beperkt. Vol = vol!

Powered by: